Wifivel még jobb lehet a virtuális valóság

Hosszú utat járt be a virtuális valóság, ám most úgy néz ki, hogy végre célba ért, hiszen egyre több ember tud elmerülni a technológia nyújtotta lehetőségekben. Cikkünkben azt mutatjuk meg, hogy milyen eszközökkel élhetjük át ezt a semmi máshoz nem fogható élményt, valamint, hogy a wifin keresztül milyen olyan alkalmazásokhoz juthatunk hozzá, amik jobbá, nyugodtabbá vagy éppen szórakoztatóbbá tehetik mindennapjainkat.

Elsőre furcsa belegondolni, hogy már a 20. század elején léteztek olyan eszközök, amik évtizedekkel később a mostani VR-eszközöknek ágyaztak meg. A virtuális valósággal azonban sokáig próbálkoztak a különböző cégek, de vagy túlságosan bonyolultnak találták az emberek, vagy az ára miatt elérhetetlennek bizonyultak. Szerencsére mára teljesen megváltozott a helyzet és gyakorlatilag bárki kipróbálhatja a technológiát. Mutatjuk, hogy milyen eszközökkel.

Google Cardboard

A Google VR megoldása a legolcsóbban beszerezhető eszköz a piacon, amivel megtapasztalhatóak a virtuális valóság adta lehetőségek, hiszen versenytársaihoz képest fillérekért lehet megvásárolni, ráadásul ha nagyon szeretnénk, akkor akár mi is elkészíthetjük a saját példányunkat. Ha már rendelkezünk a szemüveggel, akkor csak egy olyan okostelefonra van szükségünk, ami legalább 4.1-es verziójú Androiddal, vagy 8.0-ás iOS-rel rendelkezik,  illetve a zavartalan élményhez megfelelő sebességű és stabil wifikapcsolatra is szükségünk lesz.

Utóbbi azért is fontos, mert jóval gyorsabb és egyúttal fluidabb élményt garantál – például egy 360 fokos online videó megnézése esetén –, valamint a segítségével jobbnál jobb Cardboard alkalmazásokat szedhetünk le készülékünkre. Ha szeretitek a játékokat, akkor tegyetek egy próbát a Wizard Academy-vel, Csillagok Háborúja rajongóként teszteljétek le a Star Wars VR-t és ha szívesen körbenéznétek a naprendszerben, akkor Titans of Space VR a lehető legjobb választás.

Samsung Gear VR

A Samsung által gyártott VR szemüveg sem rendelkezik saját hardverrel és annyi megkötése van, hogy kizárólag a gyártóhoz köthető okostelefonokkal működik. Ennek ellenére jelenleg a világ legnépszerűbb VR eszköze, aminek legújabb változata 101 fokos látószöggel, kézzel kényelmesen elérhető navigációs gombokkal és beépített telefontöltővel is rendelkezik. Vannak olyan VR alkalmazások, amik igencsak erőforrásigényesek, ezért különösen hasznos, hogy használat közben is tudjuk tölteni a készülékünket.

Ahhoz, hogy folyamatosan élvezhessük a technológia által nyújtott előnyöket ugyancsak stabil wifikapcsolatra lesz szükségünk, ami leginkább a tartalmak elérése miatt létfontosságú.

Appok közül – ha egy kis nyugalomra vágyunk, akkor – érdemes kipróbálni a Happy Place-et, kreativitásunkat a modellezésre is kiválóan alkalmas Sketchfab VR-ral tudjuk kiélni, a 360 Vision-nel pedig egy igazán egyedi zenei élményben lehet részünk.

Oculus Rift

Egy 2012-es Kickstarter kampánynak hála valósulhatott meg az Oculus Rift, amit két évvel később a Facebook vásárolt meg több mint 400 millió dollárért. A fejlesztők eredetileg úgy alkották meg az eszközt, hogy egy kellően erős hardverrel rendelkező PC-vel összekötve számítógépes játékok futtatására legyen képes, ám a keresőóriás szerint nem csak ez a fontos célterület, hanem például a szórakozás, valamint az emberek közötti kommunikáció is.

Bár egyre több alkalmazás és játék jelenik meg Oculus Riftre, – ezért is fontos az otthoni, szélessávú wifikapcsolat – az elterjedését legjobban a VR sisak és a hozzá szükséges számítógép magas ára akadályozta, emiatt egy olcsóbb változattal rukkoltak elő, ami várhatóan idén meg is jelenik. Ha valaki ennek ellenére kedvet kapott hozzá, mindenképp telepítse fel rá a Facebook Spaces-t, amivel egyedi formában beszélgethet a legjobb barátaival, a Nature Treks VR biztosíthatja a lelki nyugalmunkhoz szükséges meditációs lehetőséget, ha pedig szeretnénk a térben megépíteni valamit, akkor a Blocks by Google-t válasszuk.

HTC Vive

A legtöbben az általuk gyártott mobiltelefonokról ismerhetik a HTC-t, aki az egyik legnagyobb digitális áruházat, a Steam-et létrehozó Valve-vel állt össze azért, hogy közösen megalkossák saját VR szemüvegüket. Ez lett a HTC Vive, ami az Oculus Rifthez hasonlóan számítógéppel együttműködve képes a virtuális valóság megjelenítésére, viszont precizitásában és kényelmi funkcióiban kiemelkedik versenytársai közül.

Ez azonban az árán is meglátszik, hiszen legfrissebb változata 800 dollárt kóstál, ami a jelenlegi árfolyam szerint közel 200 ezer forintnak felel meg. Ezért cserébe hatalmas felbontást, magas képfrissítési rátát és a valós térben való biztonságos mozgást kapunk – utóbbit az érzékelői garantálják, amik rendkívül jól be tudják határolni a VR-ozásra fenntartott teret. Egyelőre még csak vezetékesen használható, de nyáron megérkezik a vezeték nélkül is élvezhető verziója, amire más most felkészíthetjük otthoni hálózatunkat.

Segítségével akár virtuálisan is megnézhetjük számítógépünk asztalát, amihez csak a Virtual Desktopra lesz szükségünk, a Masterpiece VR a bennünk élő művészt hozhatja elő, az Engage pedig egy komplett edukációs program, amit tanításra és tanulásra egyaránt alkalmazhatunk.

Természetesen mindegyik felsorolt eszköz alkalmas fényképek, saját készítésű videók, filmek, vagy tvsorozatok megjelenítésére, egyedül az igényeink és az anyagi lehetőségeink szabják meg, hogy melyik érdemes választanunk.

Kapcsolódó tartalmak:

Visszajelzés

Hasznosnak találtad az oldalt?