Mit tegyél, ha elment a wifi a számítógépeden?

Mióta az internet szinte a lételemünkké vált, rendkívül érzékenyen érinthet minket, ha elmegy a wifikapcsolat, vagy valami más ok miatt nem működik. Éppen ezért összeszedtünk pár tippet, amiket ha megfogadtok, rövid időn belül elháríthatjátok a problémát.

A legtöbb esetben akkor szokott elmenni a net, amikor a legjobban szükségünk van rá: éppen beszélgetünk szívünk választottjával, fontos iskolai, vagy munkahelyi anyagot rakunk össze, vagy akkor, amikor szeretnénk egy kicsit játékkal, zenével, vagy valamilyen jó filmmel, sorozattal kikapcsolódni. Szerencsére vannak olyan praktikák, amikkel lépésről lépésre meg lehet oldani a fennálló helyzetet.

1.Ha az eszközöd nem tudja fogadni a netet

Első lépésként ellenőrizd le, hogy egyáltalán be van-e kapcsolva a wifid, amit a képernyő jobb alsó sarkában lévő ikon jelez neked. Ha teli pálcikákat látsz ott, nincs gond a netkapcsolattal, viszont ha egy sárga felkiáltójel is megjelenik, korlátozott a kapcsolatod. Ilyenkor használd a Hibaelhárítás varázslót, ami az esetek többségében segíthet kiszűrni a probléma forrását (Macen is rendelkezésre áll hasonló megoldás).

Ha átlátszó pálcikákat találsz és még egy sárga csillag is megjelenik, akkor a laptopod biztosan veszi a jelet, viszont még nem csatlakoztál a hálózatra, úgyhogy ezt ne felejtsd el minél hamarabb megtenni. Ha egy piros X-et látsz, akkor be kell kapcsolnod a géped Wifi funkcióját, aminek általában van külön gombja, vagy az Fn és az F1-12 egyszerre történő megnyomásával kapcsolhatod be.

Ha a hálózat első látszatra rendben van, de internet még mindig nincsen, kapcsold be a netezésre használt eszközödön a repülési üzemmódot, várj 30 másodpercet, majd kapcsold ki a funkciót. Ezután simán előfordulhat, hogy működni fog a dolog. Ha nem, indítsd újra az eszközt és ha ez se oldja meg a problémát, akkor meg kell nézned, hogy más eszközökön is tapasztalható-e a hiba. Amennyiben ezeken se tudod használni a netet, szoftveres gond állhat fenn, amit egy alapos vírusirtással megpróbálhatsz kiküszöbölni – erre jó választás lehet az Avast, vagy az ESET is.

Az is előfordulhat, hogy driverprobléma miatt nem tudjuk használni az otthoni wifit. Ilyenkor annyi a feladatunk, hogy a Windows eszközkezelőjében a Hálózati eszközök szekcióból távolítsuk el a Wifi adaptert. Ehhez csak jelöljük ki a listában szereplő adaptert, nyomjunk az egérrel egy jobb kattintást, majd válasszuk ki az Eszköz eltávolítása részt, ahol pipáljuk be az 'Illesztőprogram törlése' szekciót. Az újraindítást követően automatikusan települni fog a driver, ami megoldhatja a problémát.

Mellette még érdemes kiszűrni, hogy esetleg a gépünk védelmét biztosító vírusirtó, vagy tűzfal-e felelős a problémáért, amihez a rendszer csökkentett módját kell aktiválnunk. Ehhez indításkor – Windows 7 esetén – a Windows logó megjelenése előtt nyomjuk meg az F8 gombot, míg Windows 8-nál és 10-nél a rendszerbe belépve az Újraindítás opciót kell választanod, csak úgy kell rákattintanod, hogy közben nyomod a Shift gombot. Ezután válaszd ki a Hibaelhárítás/Speciális lehetőségek/Indítási beállítások menüpontot, majd kattints az Újraindítás gombra. A feljövő lehetőségek közül válaszd a 4-es pontot, hogy csökkentett módban indulhasson el a rendszer, ami azért felettébb hasznos, mert ilyenkor sem a vírusok, sem a vírusirtók, vagy tűzfalak nem okozhatják a problémát.

2. Ha a modem/router a ludas

Ha így se jutottunk egyről a kettőre, ellenőrizzük le modemünk/routerünk jelzőfényeit, amik ha zölden világítanak és gyorsan villognak, van hálózati forgalom, viszont, ha narancssárgán világítanak, akkor valamilyen gond áll fenn. Ilyenkor csatlakoztassuk le róla az eszközeinket, várjunk egy picit, majd csatlakoztassuk vissza őket, hátha történik változás.  

Bizonyos esetekben a segítségünkre lehet egy routerfrissítés is, amihez érdemes ellátogatnunk az eszköz kezelőfelületére – erről már írtunk is korábban. Mielőtt azonban nekilátnánk a frissítésnek, tekintsük meg a Csatlakoztatott eszközök listáját, ahol ha látjuk a hálózatra csatlakozott eszközeinket, indítsuk újra a modemet, vagy állítsunk be egy másik wificsatornát. Utóbbihoz meg kell keresnünk az ide vonatkozó menüpontot, ahol látni fogjuk, hogy az általunk aktuálisan használt csatorna mennyire terhelt. Ha problémás a jelenlegi, váltsunk át egy másikra, vagy állítsuk be az automatikus csatornaválasztást.

A pozitív változás elmaradása esetén nyomjuk meg a modemünk hátulján lévő Reset gombot, ami visszaállítja a gyári beállításokat. Itt fontos figyelnetek arra, hogy ha esetleg más wifinevet és/vagy wifijelszót adtatok meg, akkor ez is visszaváltozik a régire, amit az eszközön lévő matricáról tudtok leolvasni.

3. Tuti tippek egyedi esetekre

Megtörténhet az is, hogy nem tudjuk a fennálló hiba miatt betölteni routerünk kezelőfelületét, ilyenkor ellenőriznünk kell, hogy minden rendben van-e az antennáival: úgy állítsuk be őket, hogy merőlegesek legyenek az eszköz aljához viszonyítva, illetve nézzük meg, hogy megfelelően csatlakoznak-e, nem lazultak-e ki valahol.

Vannak olyan egyedi esetek, amikor a wifi használatával csak bizonyos oldalakat nem tudunk betölteni. Ebben az esetben tegyünk egy próbát a DNS gyorsítótár törlésével, amihez nyomjuk meg a Windows + R gombot, írjuk be, hogy 'cmd', majd a felugró ablakba gépeljük be, hogy 'ipcongif -flushdns' és nyomjunk egy entert.

Mac-es környezetben kattintsunk a jobb felső sarokban lévő nagyító ikonra, írjuk be, hogy Terminal, majd nyomjunk egy Enter-t, végül az operációs rendszerünktől függően használjuk az itt feltüntetett parancsok egyikét.

Végső esetben nyugodtan hívjuk fel szolgáltatónkat, aki – terheltségtől függően – bizonyos időtartamon belül kiküld nekünk egy szakembert, aki garantáltan megoldja a wifiproblémát.

Kapcsolódó tartalmak:

Visszajelzés

Hasznosnak találtad az oldalt?